Pe strada Jamaica, Samantha Young (Ed. Trei) – Recenzie

Pe strada Jamaica dăm peste simpaticii Olivia și Nate. Nimic din ceea ce se vede la Olivia, nu spune despre aceasta că se simte nesigură alături de bărbați. Despre Nate poți doar să crezi că nu-i scapă nici măcar o oportunitate, iar femeile sunt punctul lui forte.

Pe strada Jamaica facem o nouă călătorie plină de peripeții și tensiune. Autoarea Samantha Young poate oferi cititorilor o oază de bucurie, o nouă realitate și mereu o poveste care să te țină cu sufletul la gură. Al treilea volum din Seria Pe strada Dublin vorbește despre curaj, încredere, prietenie, dar și despre acceptare, iubire, frumusețe, descoperire și suferință.

Volumul acesta nu e doar despre iubire, nu este doar despre scenele fierbinți, ci și despre nevoia de a afla cine ești, de a te accepta, de a învăța să ceri și să accepți, despre a primi și a dărui tot ce ești TU mai bun. Este despre nevoia fiziologică de a iubi și de a fi iubit dincolo de orice și oricine.

Pe strada Jamaica – perfecțiunea care nu există

Povestea celor doi prieteni mi-a amintit de modul în care ne mințim uneori, doar pentru că ne este greu să acceptăm realitatea cu care ne confruntăm. M-a făcut să mă gândesc la toate aparențele și clipele în care, simplu fapt că vedem pe cineva zâmbind frumos, ne determină să tragem concluzii.

Despre Olivia, la prima vedere, nu poți decât să spui un singur lucru. Are o viață perfectă – asta ar fi tendința oricui, dar perfecțiunea nu există. Și aparențele mereu sunt înșelătoare. Nu știi niciodată ce simte, cum trăiește și ce anume macină sufletul ei. Da, pare a fi totul minunat în viața ei, dar e atât de departe fata asta de perfecțiune. Nici starea de liniște nu reușește să o atingă.

De câte ori nu ai văzut pe stradă un chip angelic zâmbind, pășind hotărât și cu o atitudine de invidiat? Da, Olivia poate fi întotdeauna acea persoană. E o drăguță, e sociabilă și-ai crede că nimic nu o doboară, dar taina ei o face vulnerabilă și temătoare. Ce secret o macină și cine îi este aproape? Olivia este perfectă, dar stânjeneala ei o transformă total. Unde? Departe de ochii lumii.

Prietenul la nevoie se cunoaște și te iubește așa cum ești

Nate e genul de bărbat care nu-și ia niciodată niciun fel de angajament față de o femeie. Le iubește, le face să se simtă bine, dar niciodată nu le promite iubire eternă, relație de lungă durată sau căsătorie. Asta nu mi-a spus că el este interesat doar de relațiile pasagere, în care să nu se implice în niciun fel. Am ridicat din sprâncene, în primă fază. De ce? Pentru că la Olivia se simte foarte bine lipsa de încredere în sine, dar la Nate frica e camuflată într-o atitudine de bărbat macho.

Și Olivia, dar și Nate au motive întemeiate să stea departe de relațiile cu sexul opus. Trecutul nu le-a fost roz, iar prezentul e plin de neîncredere, dar și te teama unor noi suferințe. Cine nu s-a fript deloc în această viață, nu știe cum e să sufli și în iaurt.

Nate o cunoaște pe Olivia. O vede pe Olivia ca pe o prietenă, dar vede în ea și femeia temătoare. În ochii lui ea este femeia care ar putea avea orice bărbat, ar putea avea o relație fericită – pentru că merită. Dar el? De ce oare crede Nate că nu ar merita să fie fericit? Se teme, fuge de implicare. Când te ferești de toate, fugi de tine, de fapt.

Pe strada Jamaica – provocare pentru fericire

Fata cuminte și băiatul dur se potrivesc precum nuca în perete. Fata care nu are încredere în feminitatea ei, în puterea ei de seducție și băiatul care știe prea bine cum să atragă femeia, cum să o atingă și ce să-i spună pentru a o elibera din propria carapace.

Dacă viața i-a adus împreună, dacă i-a pus față în față, cei doi vor intra într-un joc al iubirii, iar câștigătorul va lua tot ce i se oferă.  Câștigătorul nu speră la nimic, dar atrage tot ce poate de la experiența nouă, din cea mai mare provocare pe care a primit-o. Cum va reacționa Nate în fața provocării și ce va spune Olivia? Zarurile au fost aruncate, provocarea poate să înceapă!  Riscurile sunt mari și deloc imposibile.

Olivia are nevoie să învețe cât de mult se poate despre relații și apropiere fizică. Nu poate să se accepte așa cum este, dar și asta se poate învăța. Și să se vadă frumoasă, chiar și dincolo de corpul ei. Când n știi ce zace în tine, când nu știi cum să-ți pui în valoare frumusețea – de care, apropo, nici nu ești conștientă, totul te sperie: apropierea de un bărbat, o relație ce implică sentimente sau contact fizic.

Lecții de seducție cu dublu rol și iubirea pe post de Cupidon

De cele mai multe ori, fericirea e chiar sub nasul nostru, dar ne încăpățânăm să o numim amiciție sau prietenie.  Lăsăm fericirea să ne scape, doar pentru că refuzăm să o vedem cum ne este alături, ne ascultă, ne mângâie, ne ascultă, ne motivează. Pentru fiecare există un suflet pereche, există persoana care ne oferă tot ce-am sperat. Dar de cele mai multe ori.. ne consideram prea neînsemnați și o căutăm acolo unde nu este.

În momentul în care Nate și Olivia se apropie, se descoperă așa cum poate nici măcar nu au sperat să o facă, atunci începe vindecarea reciprocă, începe să dispară barierele și se distrug zidurile înălțate de cei doi. Până nu au acceptat provocarea, până nu au redus distanța și-au renunțat la teamă nu au reușit să se vadă cu adevărat.

Cine este Nate și cine este Olivia? Vor accepta cei doi adevărul pe care inima lor îl urlă încă de la început? Dacă își dau voie, dacă se feresc din calea propriei fericiri, vor vedea clar totul: iubirea dintre ei este evidentă. Dar cum adevărul e greu de acceptat, fuga e calea spre nefericire, spre autodistrugere, spre întuneric.

Pe strada Dublin – nu-ți refuza șansa la fericire

Ceea ce trebuia să fie doar ajutor, doar niște lecții, s-a transformat în lupta personală pentru Nate. El iubește, dar se teme. Fuge de implicare, deși o iubește pe Olivia și știe că a cunoscut fericirea și a întâlnit iubirea. Dar sunt prieteni. Iar asta nu-i împiedică să se iubească – cu pasiune, cu dor și cu nevoia de a simți. Iubirea și relația nu le afectează prietenia.

Deși am citit doar primele trei volume din serie, din fiecare carte în parte am învățat că avem șansa la fericire, că nu se dăruiesc oportunități de a descoperi ce ne dorim, că ajung în viața noastră doar persoanele care ne ajută să evoluăm, ne acceptă așa cum suntem și ne iubesc pentru ceea ce suntem, nu pentru ceea ce avem sau modul cum arătăm.

Pe strada Dublin m-am plimbat și-am descoperit frumusețea, dar și efectele durerii și ale singurătății. Iar pe Strada Londra că te poți ascunde cât vrei, dar nevoile afective vor ieși la iveală. Adevărul nu poate fi evitat la infinit. Tot ce-am citit nu a fost doar niște povești erotice, sunt mai mult decât niște cărți în care scenele intime sunt explicite. Ăsta e punctul meu de vedere.

Pe strada Jamaica nu e doar o carte erotică

Habar nu am de ce nu am căutat, dar o voi face imediat. Chiar vreau să văd dacă s-au mai tradus și alte cărți ale autoarei. Ceva îmi spune că nu. Samantha Young scrie povești de iubire, profunde, care-mi oferă o stare de bine, o bucurie neașteptată.

Pe strada Jamaica poate fi achiziționată din librăriile fizice sau cele online, de pe Elefant și Libris. Oferă-ți o bucurie literară, iar dacă-ți plac romanele de dragoste, cărțile romantice sau cele din Colecția Eroscop de la Editura Trei, s-ar putea să-ți placă și această serie. Dintre toate volumele, acesta mi-a plăcut parcă cel mai mult.

Bine de știut! Pe site-ul Libris este astăzi activ cuponul de reducere: LIB20DETOAMNA și ai prețul cărții cu 20% mai mic. Pe Elefant este Black Week, iar cartea aceasta are 26% reducere. Lectură plăcută!