O mamă perfectă, Aimee Molloy – Recenzie

O mamă perfectă te duce puțin pe o pistă eronată. Prin titlul cărții ai putea crede că povestea asta este una pozitivă, care-ți vorbește despre binecuvântarea de a fi mamă, despre fericirea de a avea un copil sau despre sentimentul de liniște, împăcare sufletească și faptul că a deveni mamă împlinește viața unei femei. Chiar și coperta ascunde foarte bine dedesubturile unei povești despre aparență, secrete și iluzia unei vieți perfecte.

Este un thriller captivant în care viața liniștită și ordonată a proaspetelor mămici va trece printr-un cutremur devastator, iubirea va sta sub semnul întrebării, prieteniile dintre mămicile cu pici de mai se vor zgudui din temelii. Ceea ce trebuia să declanșeze fericirea lor, se transformă într-o poveste despre căutări, secrete ce ies la iveală și multă suferință.

Mamele din Mai par cele mai fericite atunci când se întâlnesc într-un loc din Brooklyn. Nimic nu pare să le scoată din bula lor de fericire, iar planul pentru seara de 4 iulie pare și el perfect, inofensiv și dedicat lui Winnie – mamă singură pentru Midas. Deși refuză invitația femeilor, ea apare la bar și petrece alături de grupul de prietene. Dar de foarte multe ori este surprinsă privindu-și telefonul.

Winnie are o poveste tristă, iar faptul că a hotărât să păstreze copilul făcut cu un bărbat care nu voia să audă de așa ceva, a rămas singură – doar ea și copilul pe care și l-a dorit atât de mult. Oare numai identitatea tatălui lui Midas este marea ei taină?

O mamă perfectă – o nenorocire nu vine niciodată singură

Femeia care nu spune că e mamă singură, dar nici cum a decurs nașterea copilului ei, dispare fără urmă de la petrecerea mămicilor. Și deși a stat cu ochii în telefon până atunci, pleacă fără acesta. Prietenele ei, cam indiscrete, descoperă aplicația ”Cucu-Bau” deschisă, o șterg și pleacă acasă la Winnie. Acolo realitatea le lovește pe toate: Midas a dispărut, iar Alma – bona lăsată să stea cu el, habar nu are ce s-a întâmplat. Care o fi adevărul?

Mame cu povești de viață întunecate. Fiecare femeie din jurul lui Winnie are secrete, frici și  viața învăluită în foarte mult mister. Seara relaxantă, devine momentul crucial în care fiecare se întreabă doar ce anume au făcut în seara de 4 iulie. Detaliile sunt piesele unui puzzle complicat, care cere foarte multă atenție. Detașarea din mijlocul acțiunii nu aduce nimic bun – te poți pierde ușor, poți pierde contactul cu povestea asta captivantă.

Când zicala ”Ai grijă ce-ți dorești”  și cel mai sumbră realitate devine adevărul lui Winnie, întreaga ei lume se năruie. Își vrea copilul înapoi și puterea de a da timpul înapoi – era hotărâtă să refuze invitația mamelor de a ieși în oraș. Odată cu răpirea lui Midas, tot trecutul ei revine în atenția publicului. Cine este această mamă singură? Ce se știe despre ea și cum o va ajuta asta în căutarea și găsirea copilului ei?

O mamă perfectă – în căutarea adevărului

În căutarea adevărului, anchetarea se face pe două fronturi. Poliția anchetează foarte multe persoane, iar jurnaliștii nu stau cu mâinile în sân – așteptând detalii sau vești despre acest caz de răpire, demarează propria anchetă, descoperă multe despre Winnie, iar Mamele din Mai se transformă, din grup de suport, în suspecte.  Întregul anturaj al mamei este pus sub semnul întrebării. Nici măcar mama lui Midas nu scapă de această etichetă: suspectă. La cine este Midas?

Dacă la început se pune accent pe relația dintre Mamele din Mai, dispariția bebelușului mută atenția cititorului asupra noului punct culminant – găsirea copilului, dar și a vinovatului. Cât se fac anumite cercetări și apar fel de fel de articole în ziare, detalii ce completează acest tablou trist, se află în viețile mămicilor suspecte. Toate sunt speriate de ceea ce s-a întâmplat, toate uită lucruri esențiale din seara fatidică. Fiecare mămică are conștiința încărcată, iar vinovăția mușcă fără milă din sufletul lor. Dar niciuna nu are curaj suficient.

Viața de mămică nu e ușoară, nu e doar roz. Iar grijile maternității presează și mai mult femeile din grup.  Odată ce devin mame, aceste femei simt cum intervin schimbările. Alea majore: în relația de cuplu, în carieră, dar și în viața socială.  Presiune crește la cote maxime. Nu se știe nimic de Midas, iar jurnaliștii nu renunță nici ei la ”subiectul fierbinte” care le asigură audiență maximă.. Suferința, lipsa sensibilității, povestea unui copil mic și trecutul  tumultos al mamei vând pagini pline de povești și opinii.

Întrebări fără răspuns și niciun fel de pistă – nu poți să crezi nimic

Tensiunea crește cu fiecare pagină pe care o citești. Niciun fel de pistă nu duce spre adevăr, iar realitatea bate orice scenariu în privința Mamelor din Mai, a lui Winnie sau bebe Midas. În loc să se elucideze misterul, totul se complică și mai tare.

Când nu există răzbunare, nici urmele unei răpiri, nicio pista nu te duce pe drumul bun, ci te bagă într-o nebuloasă greu de depășit. Să fie oare Winnie vinovata? Singurul lucru cert este că multe voci o acuză de neglijență.  Mamele din Mai – cele care au devenit detectivi, Francie, Nell și Colette caută și ele pista care să le ajute să-l găsească pe Midas, în viață. Vor reuși să rămână raționale sau incertitudinea va pune stăpânire pe cele trei curajoase?

După moartea mamei, Winnie merge la terapie. Asta spune trecutul ei. În prezent, în timpul interogatoriului, tânăra mămică, dă semne de slăbiciune care atrag atenția. Își aude copilul plângând. Îl aude în depărtare plângând după ea. Câte secrete mai poate tăinui un suflet?

Nu am putut să nu remarc tendința: în grupul de mămici totul e mai mult decât perfect, din exterior – falsa impresie. Toate au parte de susținere acasă, toate vor să fie mame perfecte – deși nu-s cele mai stăpâne pe noua lor situație, iar una dintre ele se consideră total opusul celorlalte.

Care dintre cele trei grupuri de investigație va descoperi adevărul? Toți au un rol important în cartea asta, dar toate pistele mele au fost false. Nu-s bună de detectiv.

O mamă perfectă – adevărul e dincolo de aparențe

O mamă perfectă este cartea în care se poate regăsi fiecare femeie și mamă. Este un thriller reușit. Un roman care te ține într-o tensiune continuă, dar mi-a plăcut foarte mult.