Plânset de copil, David Jackson – Recenzie

Plânset de copil te pune în pielea mamei disperate – și chiar dacă nu ești părinte, un astfel de scenariu ți-ar da fiori reci prin tot corpul, ți-ar întuneca mintea și ai căuta soluția care să te ajute să îți ții copilul în brațe cât mai repede. Această poveste a  lui Erin te cutremură încă de la prima pagină, fiecare clipă e o durere vie, iar eu am fost într-o continuă stare de neputință  – a unui om care ar vrea să facă ceva, să ajute, numai să nu mai vadă chinul mamei.

Am trăit mereu cu senzația de sufocare și durere în piept, am avut mereu o lacrimă în colțul ochiului și nu am reușit să opresc mintea care mă tot întreba: ”Tu ce ai face în locul ei?”. Nu răspunsul personal m-a înfiorat, ci gândul că aș putea trăi așa ceva vreodată.

Prin Plânset de copil ești forțat să pătrunzi în noua lume a lui Erin, să privești înmărmurit la zbuciumul ei și să nu te poți desprinde, să nu-ți poți lua ochii de la un tablou al groazei. Nu am putut lăsa cartea, chiar dacă, uneori, aveam impresia că rămân fără aer. Nu am putut concepe că poate exista atâta sânge rece în venele umane, nu pot concepe nici în acest moment o astfel de monstruozitate! Răpirea unui copil, cu scopul meschin de a umili pe cineva sau a determina o mamă să-și depășească limitele, nu poate face parte din viața nimănui, indiferent de ce anume ai crede despre cineva.

Plânset de copil – coșmarul din care ai vrea să te trezești

Toată povestea mamei Erin e ruptă parcă din cel mai întunecat coșmar. Primele rânduri de duc cu gândul la un vis din care se va trezi în cel mai scurt timp, dar nu e vorba de un vis. E realitatea ei, la care participă și cititorul. Eu nu am știut ce vreau mai întâi: să se termine cartea și să scap de povara grea sau să aflu cine este răpitorul. Știam oricum că povestea asta, oricum s-ar termina, oricine e fiorosul vinovat, nu voi putea să o uit.

Când Erin nu-și găsește copilul pe nicăieri, când nici în pătuț nu e, panica și disperarea pun stăpânire pe ea. Durerea parcă o simți cum suflă lângă tine, iar teama e comună – vorbim de un copil dispărut, de o mamă care-și vrea pruncul din nou alături și de tine – observatorul care ai mereu inima la gât. Asta e realitatea, dar cum poate fi ea schimbată?

Poate dorința unei mame să scoată la iveală tot ce ce e mai rău și mai urât într-un om? Poate nevoia acestei femei să o împingă spre abis, iar ea să nu mai știe ce face sau cum face. Și mai ales.. cui face orice. Erin face orice, oricui. În numele iubirii pe care o poartă propriului copil. Speră că va fi bine, că va reuși să-și salveze copilul.

Plânset de copil – înduri orice, dar până când?

Cine poate fi monstrul în persoană și cine poate face atât de mult rău? Cineva se folosește de un copil și are un scop foarte bine stabilit. Cine și ce vrea să obțină de la Erin și cine știe că Georgia este lozul care îi va aduce tot ce își dorește de la ea? Toate aceste întrebări m-au urmărit pe tot parcursul lecturii, iar de răspunsuri, recunosc, îmi era teamă.

Tot ce se întâmplă te duce cu gândul la faptul că un nebun a intrat peste Erin, a luat copilul și acum, tot ce trăiește ea se numește șantaj. Crezi că e o glumă? Nu este! Erin e în pericol, e sub privirea atentă a vocii din cască.  Toate indicațiile, soluția și Georgia par a fi în spatele vocii-ghid. Ce va face mama disperată? Va acționa conform indicațiilor primite?

Erin a pierdut-o pe Georgia, dar cât rău se poate întâmpla chiar în aceleași momente cumplite? Suferința e peste tot, iar povestea asta se complică și mai mult încă din secunda în care Albert merge la poliție și se declară vinovat pentru moartea mamei. Situația e complicată, căci bărbatul dă semne clare de probleme psihice, iar priceperea polițiștilor este pusă la grea încercare. Și totuși, există vreo legătură între Erin și Albert?

Plânset de copil – agonie până în ultima clipă

Erin află că viața propriului copil înseamnă o crimă. E șocantă vestea, e cât se poate de ireal ceea ce i se cere, dar primește asigurări că fiica ei este bine și că o va putea ține din nou în brațe curând, după ce viața micuței ei va fi răscumpărată cu moartea unui necunoscut.

Presiunea crește odată cu adevărul care o lovește în față. Crima a fost doar un pas, un prim pas. Dar chinul nu s-a terminat. Coșmarul nu se sfârșește așa cum spera și cum i-a tot promis bărbatul misterios. Cât de departe va merge Erin? Se transformă oare în salvator sau în călău. Te las să descoperi singur dacă a meritat tot efortul, dacă nu s-a luptat zadarnic și cum anume se termină povestea.

Cum își alege victimele. Cu disperare, cu forța unui asasin profesionist care nu se mai dă la o parte din fața provocărilor – oricare ar fi, oricâte ar fi ele. Ce se va întâmpla cu Erin în momentul în care victima ei este cel care a cercetat cazul ei?

Plânset de copil de David Jackson este un thriller psihologic foarte bun,  e povestea care pune în balanță situații critice și reacția umană în fața acestora. Disperare, reacție și durere, probleme, neputință și capacitatea oamenilor competenți de a găsi soluții la aceste probleme – care fac diferența între viață și lipsa ei, între sănătate și boală, între adevăr și minciună.

Plânset de copil este publicat la Editura Trei și tare mă mai bucur atunci când dau peste thrillere (psihologice) atât de bune!