Poate într-o altă viață, Taylor Jenkins Reid – Recenzie

Poate într-o altă viață, Taylor Jenkins Reid îți oferă o călătorie literară unică, pe care o vei aprecia tot mai mult, cu fiecare clipă petrecută în compania ei.

Poate într-o altă viață, Taylor Jenkins Reid prezintă viața cu toate particularitățile ei, cu realitatea care nu poate fi schimbată – nu imediat, cel puțin. Viața formată din alegeri, fiecare secundă este o decizie, chiar și arunci când nu iei decizia, hotărăști, cu bună știință, să amâni înfruntarea realității, Este despre consecințele pe care nu ești pregătită să ți le asumi. Asta nu se numește lașitate, ci necunoscut – pe care nu știi niciodată cum să-l abordezi.

Poate într-o altă altă viață – decizia de a decide este o decizie luată din teamă

Dacă nu iei o decizie, ai făcut, totuși o alegere. Ești gata să trăiești cu efectele, dar fără să te întrebi ”Dacă făceam altceva și altfel, oare nu era mai bine? Fără regrete, fără să îți spui ”Era mai bine dacă..”, fără să îți dorești să dai timpul înapoi ca să poți schimba decizia?

Mereu ne gândim că era mai bine dacă făceam fix ce nu mai putem face, că era mult mai bine dacă alegeam altfel -din prezent, ne vedem mult mai bine în viitorul dăruit de alte căi pe care nu le-am urmat. Sigur că e mai bine, dar ești sigur că nu e doar o aparență? Că e doar o impresie pe care o ai doar pentru că ești descurajată de modul cum au evoluat lucrurile pentru tine.

Adevărul este că rezultatele nu sunt ceea ce par a fi, indiferent de alegerile pe care le facem. Și dacă ar apărea imediat, tot am fi dezamăgiți pentru simplul fapt că nu este rezultatul dorit de noi, nu este așa cum ne-am dorit și am sperat. Pare că-ți vorbesc despre situații reale, întâlnite în fiecare zi, în cotidianul tău. Sincer? Îți spun, ideea principală a interesantului romanului Poate într-o altă viață, Taylor Jenkins Reid.

Poate într-o altă viață – povestea posibilităților

Poate într-o altă viață, Taylor Jenkins Reid nu mi-a părut a fi o carte dificilă, dimpotrivă.  Am avut intenția să o dau gata în aceeași zi, Nu a fost să fie, nu m-am simțit deloc atrasă de ceea ce citeam – vorbim de primele pagini ale cărții. Nu e vorba despre acțiune, ci despre cât de complicat mi s-a părut, la început, să urmăresc aceleași personaje în două povești total diferite – care se unesc frumos spre final.

Tocmai ițele încurcate cumva (doar în capul meu, evident), mă face să declar în scris că.. pe cât a fost de ciudată, la început, pe atât de frumoasă, captivantă, intrigantă și surprinzătoare a continuat până la ultima frază.

Ce e frumos și special la povestea din acest roman? Nu am mai citit până acum nicio carte în care să mi se ofere posibilitatea să urmăresc două povești diferite. Fiecare cu emoțiile, lecțiile și dificultățile sale. Hannah Martin revine în orașul de care o leagă atât de multe amintiri, revine în viața prietenei ei din LA, iar în seara în care decide să o ia de la capăt, se întâlnește cu Ethan – fostul iubit de pe vremea liceului.

După seara în bar, Hannah are de ales: să plece acasă sau să rămână în compania plăcută a bărbatului. Are două opțiuni și le trăiește (în paralel) pe ambele, iar cititorul îi stă mereu alături – simte, trăiește, se emoționează și învață lecțiile esențiale pentru viața tinerei Hannah.

Gândește de două ori, decide o singură dată

Ceea ce poate fi considerat un clișeu literar deja este povestea care o descrie și o însoțește pe Hannah. Are 29 de ani și crede că a eșuat lamentabil pe toate planurile vieții sale. A avut o relație interzisă, iar urmările ei le descoperi pe parcurs, profesional nu o duce deloc bine. Da, poate fi considerat clișeu, dar mie mi-a plăcut să urmăresc evoluția ei – de la așa zisul eșec, la recăpătarea echilibrului și controlului total asupra propriei vieți.

În LA, viața pe care o are Hannah o schimbă radical, în ambele povești – în prima poveste ceva mai mult, dar nici în cea de-a doua nu e chiar simplu, deși poți înțelege ușor că Hannah nu mai este singură. Dar e suficient oare să aibă pe cineva alături? Este, dar prețul pe care trebuie să-l plătească e scump și o lasă pustie în interior.

Când ai parte de un accident, poți să spui că neșansa și ghinionul și mai știu eu cine te urmărește. Și dacă mergi mai departe cu supozițiile, chiar ai spune că, după un rău, urmează și mai multe rele. Ce te face să crezi că nu există și bine printre rămășițele și cioburile durerii? Există și foarte mult bine, pe care nu-l vedem imediat, pe care nu-l simțim și nimic nu ne ajută să-l intuim, dar cu răbdare ni se va duce și neclaritatea de pe ochi și negura din suflet.

Poate într-o altă viață – un nou început, un rost = fericire

Chiar de pe patul de spital, Hannah revede speranța în mai bine, șansa ei de a căpăta un rost, iar viața ei un nou sens nu a fost niciodată mai vizibilă și palpabilă ca în zilele în care a fost în spital sub supravegherea și îngrijirea unui medic deosebit.

Cartea Poate într-o altă viață, Taylor Jenkins Reid este despre decizii. Despre toate deciziile care ne schimbă viața, într-o măsură mai mică sau mai mare. Despre deciziile care ne duc pe anumite căi, dar știi? Sunt situații și decizii, care pot întârzia adevărul, dar nu îl pot opri să se materializeze în viața fiecăruia. Orice am decide, ajungem tot pe drumul nostru, drumul care ne arată adevărul – mai devreme sau mai târziu, în funcție de cât de pregătiți suntem pentru el.

În timp ce Hannah își plângea de milă întreaga viață, nici pentru prietena ei, Gabby, lucrurile nu erau mai roz, dar ea nu știa adevărul, doar trăia viața alături de soțul ales – cel care a crezut că poate fi un soț bun. O fi fost el soț bun, dar nu pentru soția Gabby. Dar adevărul se pregătește să iasă la lumină într-un moment esențial pe Hannah și prietena sa.

Știi? De foarte multe ori, ceea ce pare perfect, de invidiat și ceea ce crezi că poate fi definiția fericirii adevărate, nu este decât o proiecție personală, o bănuială, un scenariu perfect în propria minte. După ani de trai în doi, ca femeie măritată, Gabby e forțată să se trezească din visare, să accepte adevărul. să pună punct și să o ia de la capăt, căci viața nu a pierdut-o.

Tu pleci, dar trecutul vine mereu cu tine

Poate într-o altă viață, Taylor Jenkins Reid este cartea care spune clar un adevăr: nu poți fugi de trecutul, prezentul și destinul tău. Oricât de mult ai vrea, nu poți șterge nimic din propria viață. Și oricât ai alerga, toate deciziile și alegerile te vor urma – sunt bagajele cu care placi în orice călătorie te poartă viața.

Poate într-o altă viață, Taylor Jenkins Reid este despre același om, care trăiește propria viață în urma a două decizii importante. O persoană, două decizii și adevărul pe care este forțată să-l accepte. Când crezi că nu poți. chiar atunci o putere interioară te surprinde chiar și pe tine – și te vezi departe de prăpastie/

Poate într-o altă viață, Taylor Jenkins Reid merită fiecare clipă, mai ales că mesajul cărții este clar și …ai fost multe momente în care și tu ai fost la răscruce de drumuri, nu?

Există viață și după eșecuri, după despărțire, după pierderea unui job? Cu siguranță! Există atâtea posibilități. Câte? Păi cam câte îți permiți și dorești să explorezi. Doar tu știi care ți-e limita.

Poate într-o altă viață e de citit, gândit, simțit, iubit

Te rog să citești romanul – dacă am fost suficient de ispititoare și să afli care este deznodământul celor două povești din viața nebunaticei Hannah. Poate într-o altă viață, Taylor Jenkins Reid mi-a făcut o poftă nebună de rulouri cu scorțișoară – numai despre ele se vorbea la un moment dat, totul se reducea la ele. Am salivat cumplit. Și nici acum nu am mâncat așa ceva dar acum nu mai arde.

Partea mai puțin bună este că romanul se găsește destul de greu în librăriile online, Cartea fizică era disponibilă acum vreo trei săptămâni doar pe site-ul Editurii Corint și costa (parcă) puțin peste 30 de lei. Eu am făcut altceva: am luat cartea de la Biblioteca Orășenească – abia fusese restituit și l-am luat ”ca să fie”. Poate ai șanse mai mari cu împrumutul (bibliotecă, prieteni) decât cu achiziția cărții Poate într-o altă viață, Taylor Jenkins Reid.

Lectură plăcută!